Influencer Marketing campagne; Waar begin je?

influencer marketing guide marjolein van den broek
Fotocredits: @marjolein.vandenbroek van Sneakers & Smoothies
 
Influencer marketing is booming en niet meer weg te denken uit jouw marketingstrategie! Je kan eigenlijk niet meer zonder. Maar voordat je zover bent zijn er een aantal zaken die je af moet vinken. Vandaag vertellen wij je precies wanneer je klaar bent om een krachtige Influencer campagne op te zetten. 
 
Zoals je misschien al weet is Influencer marketing een effectieve tool om je merk sterk in de markt te zetten. Het is eigenlijk dé manier om je doelgroep te bereiken én een goede band met je hen op te bouwen. Je betrekt invloedrijke personen binnen een bepaalde doelgroep / branche (de volgers van de influencer) om deze kennis te laten maken met jouw product of dienst. 

 
Welke zaken moet je op orde hebben? Zorg dat het product of de dienst die je wil promoten klopt en dat je een aantrekkelijk aanbod doet. De influencer zorgt immers alleen voor traffic, jouw product moet zich daarna zelf verkopen. Verder is het noodzakelijk dat de website en de ingezette social media kanalen volledig en helder zijn. Let erop dat de website een professionele uitstraling heeft en beschikt over een duidelijke indeling en navigatie. Het laatste wat je wil is dat de bezoeker de weg kwijt raakt en de belangrijkste pagina van jouw website (waar ze over kunnen gaan tot aankoop / aanvraag) niet kan vinden. Potentiële klanten moeten in één oogopslag kunnen zien wat ze waar kunnen vinden op jouw website om zo gemakkelijk over te gaan tot een aankoop. 
 
Bovenstaande punten ok? Check. Check. Check? Dan kan je beginnen aan de voorbereiding het opzetten van een effectieve Influencer Marketing campagne. Allereerst bepaal je je hoofddoel. Wil je bijvoorbeeld meer naamsbekendheid, een betere concurrentiepositie of heb je een nieuw product dat je wil promoten? 
Als je deze vraag hebt beantwoordt stel je je doelgroep vast. Voor wie is de campagne bedoeld? En als je écht goed voorbereid wil zijn, kan je alvast bedenken wat voor soort influencers je wil bereiken. In welke branche bevinden ze zich? En is het belangrijk dat hun volgers zich in een bepaald gebied bevinden (locatie)? Dit is tevens het punt waar je beslist welke partijen je nodig hebt om de Influencer campagne te ontwikkelen en uit te voeren.
 
Hulp nodig met het opzetten van jouw campagne? Geen probleem, wij helpen je een killer campagne neer te zetten. Klik hier voor meer info en vraag naar de mogelijkheden. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *